Predstavte si, že ste na koncerte a chcete si naplno vychutnať prednes svojho obľúbeného interpreta. Zabrániť vám v tom ale môže napríklad zlé ozvučenie či okolitý hluk. Slúchadlá Here údajne prichádzajú s riešením, ktoré má zlepšiť vnímanie okolitého prostredia. Firma Doppler Labs, ktorá slúchadlá navrhla a vyrobila finálny prototyp, hovorí o aktívnom počúvaní. Prostredníctvom smartfónu si môže užívateľ nastaviť čo chce počuť, respektíve aké zvuky a v akej intenzite chce eliminovať. Na živom koncerte je pomocou ekvalizéru možné zvýrazniť basy, v lietadle zas potlačiť zvuk motora a detský plač. Hudbu zo smartfónu ale slúchadlá neprehrávajú a napriek dvom veľkým mikrofónom nie je pomocou nich možné ani prijímať hovory.
Zvukom z okolia možno pridať efekty alebo ich prispôsobiť pomocou ekvalizéra
Slúchadlá komunikujú so smartfónom cez Bluetooth a na úpravu zvuku používajú vlastný ARM DSP procesor (angl. Digital Signal Processor). Na displeji smartfónu si môže užívateľ napríklad stlmiť a zvýšiť hlasitosť okolia alebo nastaviť aké zvuky a v akých vlnových frekvenciách majú slúchadlá zvýrazniť. Okrem individuálneho ekvalizéru je možné zvuky obohatiť aj o rôzne efekty, napríklad o ozvenu. Výrobca v aplikácii ponúka aj vlastné prednastavené režimy pre cestu v lietadle a v metre, detský plač alebo bežné hovorené slovo.
Zvukový procesor v slúchadlách pracuje s algoritmami, ktoré dokážu vybrať určitý frekvenčný rozsah a pri interpretácii zvuku späť do ucha ho potlačiť alebo zvýrazniť. Logicky tiež dochádza k určitému skresleniu zvuku a takisto malému oneskoreniu na úrovni 30 milisekúnd.
Na jedno nabitie slúchadlá vydržia len šesť hodín
Tak ako u slúchadiel s aktívnym potlačením okolitého hluku býva zvykom, najväčším problémom je výdrž batérie. Slúchadlá Here vydržia na jedno nabitie len šesť hodín, následne je potrebné ich batérie nabiť v špeciálnej dokovacej stanici, ktorá zároveň obsahuje vlastnú batériu s kapacitou postačujúcou na dve plné nabitia.
Tvorcovia sa rozhodli získať prostriedky na začatie výroby prostredníctvom verejného financovania na serveri Kickstarter. Stanovený cieľ vo výške 250-tisíc dolárov sa im bez problémov podarilo dosiahnuť a dokonca takmer zdvojnásobiť. V kampani si je možné slúchadlá predobjednať za 199 dolárov, a ušetriť tak 50 dolárov oproti maloobchodnej cene. Podporovatelia si budú môcť slúchadlá vyskúšať najskôr v decembri, kedy firma plánuje začať s ich distribúciou.