Mnoho technologických firiem začína vo veľkom používať umelú inteligenciu, respektíve učiace sa systémy, vďaka ktorým sú ich produkty o čosi inteligentnejšie a lepšie dokážu porozumieť potrebám svojich používateľov. Či už ide o múdrych hlasových asistentov v mobile, automatické triedenie elektronickej pošty alebo len obyčajné navrhovanie odpovedí pri písaní správ, na “čítanie myšlienok” a počítačovú intuíciu si užívatelia rýchlo zvykajú.
Google skúsi odhadnúť hudobný vkus svojich užívateľov
Chytrejšia pri výbere a návrhu novej hudby bude aj hudobná služba Google Play. Po novom bude už aj ona využívať prepracované algoritmy, ktoré na základe sledovania aktivity používateľa dokážu odhadnúť jeho hudobný vkus. Tomu prispôsobia aj odporúčaný výber ďalších skladieb a interpretov.
Algoritmus bude sledovať nie len to, čo užívateľ počúva, ale aj kedy, pri akej aktivite či dokonca v akom počasí tak robí. Pri západe slnka môže ponúknuť inú hudbu než napríklad pri športe, učení alebo ceste do práce. “Predstavte si dídžeja, ktorý pozorne sleduje nie len to, čo sa vám páči, ale aj kedy sa vám to páči. Hudba, ktorú by ste mohli v danom momente hľadať sa preto bude nachádzať vždy v hornej časti obrazovky,” uviedol Google na svojom blogu.
Algoritmus bude analyzovať aj vyhľadávanie na internete či v Mapách
Ako upozornil redaktori serveru The Verge, v prípade novinky sú tiež zaujímavé aj ostatné informácie, ktoré “umelá inteligencia” Google o používateľovi zbiera a vyhodnocuje. Ani zďaleka sa neobmedzuje len na použitie hudobnej aplikácie. Informácie analyzuje aj z ďalších zdrojov ako je história vyhľadávania, aktivita v Mapách či na YouTube. To všetko má poslúžiť k tomu, aby Google vedel správne odhadnúť, na počúvanie akej hudby by mohol mať v danej chvíli užívateľ náladu.
Novú funkciu Google v najbližších dňoch automaticky sprístupní vo svojej službe tak na webe ako v mobilných aplikáciách (pre Android a iOS). Využívať ju budú môcť užívatelia vo všetkých 62 krajinách, kde je Hudba Google Play dostupná.