Niekedy po nápady netreba chodiť ďaleko. Stačí sa inšpirovať konkurenciou alebo jej produkt úplne odkopírovať. Urobil to Instagram a Facebook s príbehmi “požičanými” zo Snapchatu, ale aj YouTube s krátkymi videami na štýl TikToku. Teraz sa na oplátku rozhodol kopírovať produkty konkurentov TikTok. Pripravuje aplikáciu s kódovým označením TikTok Notes, ktorá má byť priamym konkurentom Instagramu. Keďže však videá ponúka na svojej hlavnej platforme, Notes má slúžiť len na zdieľanie foto príspevkov a textov.
Zatiaľ sa pripravuje len potajomky
Čínska firma o novom projekte veľa neprezradila. Že sa niečo chystá si všimli niektorí používatelia aplikácie, ktorým sa pri pokuse o zdieľanie fotiek v rámci príbehu zobrazilo hlásenie, v ktorom ich TikTok informuje, že zdieľanie fotiek bude čoskoro dostupné na platforme TikTok Notes. Magazín Forbes si napríklad všimol aj novú stránku notes.tiktok.com, ktorá má zatiaľ nefunkčné tlačidlo odkazujúce na aplikáciu. Sociálna sieť mala tiež údajne presviedčať viaceré značky, aby namiesto videí na platformu nahrávali viac fotiek s tým, že takéto príspevky si všimne viac používateľov, ktorí na ne 2.6-krát častejšie aj zareagujú.
Napriek snahám o rozšírenie používateľskej základne čelí TikTok v Spojených štátoch existenčným problémom. Jeho materskej spoločnosti ByteDance Kongres Spojených štátov prikázal, aby predala podiel, ktorý jej umožňuje kontrolovať sociálnu sieť. Urobiť tak má do šiestich mesiacov, inak bude aplikácia zablokované pre všetkých používateľov v Spojených štátoch. Prečo majú s TikTokom v Spojených štátoch problém? Problémom nie je ani tak sociálna sieť samotná, ako to, že ju kontroluje čínska firma so sídlom v Pekingu. Tak, ako aj ďalšie stovky čínskych firiem podnikajúcich v zahraničí, sa musí aj ByteDance prispôsobiť prísnym zákonom, ktoré jej prikazujú zdieľať dáta o používateľoch s čínskymi úradmi.