Četbot kanadskej aerolinky oklamal zákazníka. Spoločnosť skončila pred súdom a spor prehrala

Letecká spoločnosť Air Canada prehrala súdny spor so zákazníkom, ktorému jej četbot omylom ponúkol neexistujúcu zľavu na letenku.

24.02.2024 08:00
cestovanie, dovolenka, lietadlo Foto:
Ilustračné foto.
debata (2)

Nie je to prvýkrát, čo umelá inteligencia prostredníctvom četbota zlyhala. Len nedávno na internete koloval kuriózny prípad četbota v mobilnej aplikácii kuriérskej spoločnosti DPD, ktorý nadával zákazníkom a ohováral vlastnú spoločnosť. Tentokrát sa prípad podobného kalibru dostal až pred súd. Zákazník najväčšej kanadskej leteckej spoločnosti Air Canada využil četbota, aby mu pomohol s nákupom letenky na poslednú chvíľu. Urobil tak po tom, čo mu v Toronte zomrela stará mama, ktorej pohrebu sa chcel na druhý deň zúčastniť.

Četbot zákazníkovi ponúkol obojsmernú letenku za 1640 dolárov s tým, že si do 90 dní od jej nákupu môže nárokovať špeciálnu retroaktívnu zľavu pre pozostalých vo výške 880 dolárov. Keď tak chcel urobiť, aerolinka jeho žiadosť zamietla s tým, že žiadnu podobnú zľavu neposkytuje a malo ísť len o chybu četbota. S tým sa ale zákazník neuspokojil a Air Canada zažaloval. V súdnom spore sa spoločnosť obhajovala tým, že nie je zodpovedná za informácie poskytované sprostredkovateľmi, predajcami leteniek či četbotom, ktorého vo svojich systémoch používa. Zákazníkovi ponúkla len 200 dolárovú zľavu na nákup ďalšej letenky, ktorú ale odmietol prijať. Súd však napokon rozhodol v jeho prospech a priznal mu kompenzáciu v celkovej výške 1624 dolárov.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #umelá inteligencia #letecká spoločnosť #četbot #Air Canada