Užívatelia sa napriek tomu na Facebook vracajú, pretože stále dúfajú v opačný efekt – že sa začnú cítiť lepšie po tom, čo strávia nejaký čas so svojou online sieťou priateľov. Na Facebooku je registrovaná viac ako miliarda ľudí a viac ako 650 miliónov sa pripojí aspoň raz denne, aby zistili, čo je nové u ich priateľov či na stránkach, ku ktorým sa prihlásili.
Sagioglouová a Greitemeyer skúmali 123 subjektov tesne po tom, čo strávili nejaký čas na Facebooku. Zistili, že čím dlhšie si sledovaný dobrovoľník prezeral obrázky a ďalší obsah vložený ostatnými užívateľmi, tým mal horšiu náladu.
Psychológovia tiež zistili, že ide zrejme o špecifický „facebookový efekt“ – porovnávacie skupiny, ktoré trávili čas na internete, ale nie na Facebooku, mali oveľa menej sklesnutú náladu. Dôvodom podľa vedcov môže byť skutočnosť, že čas strávený na Facebooku je oveľa častejšie vnímaný ako „premárnený“. Prečo sa teda toľko užívateľov napriek tomu denne pripája? To psychológovia považujú za dôsledok chybného predvídania toho, čo človeka urobí šťastným. Vedci to prirovnávajú k ľuďom, ktorí sa chcú pomstiť v domnení, že sa potom budú cítiť lepšie – namiesto toho sa cítia ešte horšie.