Tá má pomôcť zákazníkom, pre ktorých je ťažké vyrovnať sa s hudbou, reklamou a ďalšími zvukmi pri nakupovaní. Oznámila to agentúra Reuters.
Nová iniciatíva, ktorá sa uskutoční vo všetkých obchodoch reťazca každú sobotu od 9. do 10. hodiny dopoludnia, sa zrodila s podporou charitatívnej organizácie podporujúcej ľudí trpiacich autizmom.
„Veľa ľudí, ktorí sú autisti alebo majú autistické deti, môže považovať nákup v supermarkete za stresujúci zážitok,“ objasnil reťazec a dodal, že si už otestoval v niektorých predajniach možné zlepšenia, ako aj najvhodnejší čas.
Morrison tiež uviedol, že v túto dobu stlmí svetlá, vypne hudbu a rozhlasové vysielanie, bude sa vyhýbať hláseniam a reklamám, obmedzí pohyb vozíkov a košíkov, vypne zvukové signály.
„Tichá hodina je správnym krokom smerom k autistickým ľuďom, pre ktorých nakupovanie v supermarketoch predstavuje naozajstný boj,“ uviedol Daniel Cadey z organizácie National Autistic Society.