Je vhodné, aby bol trh s mobilnými platbami rozdrobený a aby naň prichádzali ďalší hráči? Spoločnosť LG sa domnieva, že Google a Apple priestor na trhu stále nevyplnili a priestor pre ďalšiu online platobnú platformu stále existuje. Firma onedlho predstaví svoj vlastný systém mobilných platieb s názvom LG Pay. Vďaka nemu budú môcť mobilné telefóny uchovávať informácie o platobných kartách a poslúžia tak ako akási elektronická peňaženka. Podobne fungujú aj systémy Apple Pay, Android Pay či dokonca Samsung Pay.
LG sa na spolupráci dohodlo s dvomi najväčšími juhokórejskými vydavateľmi kreditných kariet, Shinhan Card a KB Kookmin Card. Platobné systémy, dostupné individuálne len na konkrétnych smartfónoch daného výrobcu, pripomínajú skôr boj o exkluzivitu a udržanie si lojálnych zákazníkov. Ako pripomína server Cnet, mnoho zákazníkov zostáva verných tomu, na čo sú zvyknutí. “Napríklad používatelia Apple Pay si budú pravdepodobne chcieť ponechať svoj iPhone, prípadne ho vymeniť za novší model, ak nestratia prístup k údajom o platbách a svoje zariadenie budú môcť aj naďalej používať rovnakým spôsobom ako predtým – na kúpu šampónu, piva alebo žuvačiek.”
LG však nemá tak silnú základňu používateľov, aby si podobný “rozmar” mohlo dovoliť a automaticky očakávať jeho úspech. Ak ale prinesie zásadnejšiu inováciu, môže svojim zákazníkom dať dôvod navyše, aby zostali smartfónom LG aj naďalej verní.