Aj keď dnes si zrejme len málokto myslí, že pozíciu YouTube v segmente online videa môže niekto ohroziť, Amazon sa o to aspoň pokúsi. Firma predstavila službu Video Direct, ktorá je priamou konkurenciou YouTube. Svoje veľké ambície spojila s férovejšími podmienkami pri rozdelení príjmov z reklamy. Amazon očakáva, že práve týmto spôsobom môže služba profitovať a odhryznúť si aspoň z časti koláča, ktorý dnes patrí takmer výhradne YouTube.
YouTube pred časom rozšíril možnosti sledovania videí s vlastným predplatným s názvom YouTube Red, ktoré umožňuje sledovať všetky videá bez reklám a takisto ich sťahovať pre neskoršie sledovanie bez prístupu na internet.
Amazon má veľký apetít. Chce k sebe prilákať tvorcov online videa
Amazon s online videom už takisto nejaké skúsenosti má. V službe Prime Video napríklad na báze predplatného ponúka prístup k filmom a televíznym seriálom, podobne ako služba Netflix. Nadviazať na ňu má aj služba Video Direct, v rámci ktorej budú môcť predplatitelia Amazon Prime sledovať videá od individuálnych tvorcov bez reklám. Tí, ktorí službu predplatnú mať nebudú, budú môcť videá sledovať takisto, avšak len s reklamami. Amazon sľubuje, že príjmy z reklám a predplatného si bude deliť s tvorcami obsahu pol na pol.
Dôležitý je obsah a exkluzivita. Tú zatiaľ Amazon neponúka
Na začiatku bude služba Video Direct dostupná len pre používateľov v Spojených štátoch, Nemecku, Rakúsku, Japonsku a Veľkej Británii. Ako ale uvádza BBC, aby bol Amazon so svojim novým projektom úspešný, musí k sebe pritiahnuť zvučné mená zo sveta online videa. To môže byť pre firmu nie len nákladné ale aj zdĺhavé. Úspech rozhodne nečaká za rohom a môže trvať dlhé mesiace až roky, aby služba preukázala svoju životaschopnosť, a najmä aby dokázala byť stabilným partnerom pre tvorcov, ktorí sa rozhodnú poskytnúť jej svoju exkluzivitu.