Mark Zuckerberg sa medzičasom stihol vyjadriť, že nová funkcia na obmedzenie sledovania pre účely cielenej reklamy v operačnom systéme iOS narúša základné existenčné piliere sociálnej siete. Posledná aktualizácia systému iOS s číslom 14.5 totiž užívateľom ponúka možnosť zakázať sledovanie v ktorejkoľvek z nainštalovaných aplikácií. Užívatelia sa tak môžu sami rozhodnúť, či aplikácii umožnia sledovať polohu a zdieľať s ňou aj ďalšie dáta, ktoré by mohli byť použité pri cielenej reklame.
Podľa analytickej spoločnosti Flurry Analytics v Spojených štátok výrazne poklesol počet ľudí, ktorí sú po príchode iOS 14.5 ochotní zdieľať svoje dáta. Až 96 percent Američanov sledovanie mobilnými aplikáciami zakázalo. Celosvetovo je svoje údaje ochotných zdieľať približne 12 percent užívateľov, tvrdí Flurry Analytics.
Apple spolu s aprílovým predstavením systému iOS 14.5 predstavil novinku zvanú App Tracking Transparency (ang. Transparentné sledovanie v aplikáciách). Funkcia vyžaduje súhlas užívateľov s odovzdaním najrôznejších dát pre cielenie reklamy. To, že Apple dal užívateľom do rúk takzvané ID for Advertisers (ang. Identifikátor pre inzerentov) vyvolalo roztržku s Facebookom, pre ktorý sú práve takéto zdrojové dáta významnou pridanou hodnotou.
Ako aplikáciám udeliť súhlas so sledovaním alebo ho naopak zakázať? V „Nastaveniach“ v systéme iOS vyhľadajte položku „Súkromie“ a „Sledovanie“. Následne môžete „Povoliť aplikáciám žiadosti o sledovanie“.