V prvej polovici mája Google oznámil, že od svojich používateľov bude vyžadovať, aby si aktivovali dvojstupňové overenie identity. Firma vtedy na svojom blogu uviedla, že “klasické heslá už vyčerpali svoj bezpečnostný potenciál a pri ochrane účtu pred odcudzením už nestačia.” Aj preto postupne stovkám miliónov účtov automaticky nastavila dvojstupňové overenie identity, čo v praxi znamená, že užívatelia sa už do svojho účtu nebudú môcť prihlásiť obyčajným zadaním hesla. Ak sa do účtu prihlasujú z nového zariadenia alebo z inej lokality ako zvyčajne, budú musieť identitu overiť aj cez ďalší overovací prvok, ako napríklad cez aplikáciu Google Smart Lock alebo Google Authenticator.
V týchto dňoch Google užívateľom rozposlal ďalší varovný e-mail, v ktorom upozorňuje, že overenie aktivuje aj na všetkých zostávajúcich účtoch. Tých má byť údajne až 150 miliónov. Dvojstupňové overenie pritom ešte pred troma rokmi využívalo len 10 percent všetkých aktívnych Google účtov. Zmena sa týka aj účtov prepojených s platformou Google Ads či účtov tvorcov videí na YouTube.