Zakladateľ Facebooku, Mark Zuckerberg, mal s ďalším rozvojom svojej firmy veľké plány. Jej budúcnosť nespájal už len so sociálnymi sieťami, ale najmä s virtuálnou realitou. Svojmu nápadu veril natoľko, že pred niekoľkými rokmi firmu reštrukturalizoval a sociálnu sieť zaradil pod novovzniknutú materskú firmu Meta. Jej názov mal napovedať, na čo sa bude orientovať – na virtuálny svet Metaverse. Ten mal byť akousi paralelnou realitou k skutočnému svetu. S využitím headsetov pre virtuálnu realitu mali mať používatelia možnosť žiť dva životy. Tento nápad však nezaujal natoľko, aby presvedčil verejnosť a najmä investorov. Hodnota akcií firmy sa v týchto dňoch skokovo prepadla o viac než 20 percent a celková hodnota firmy klesla o 82 miliárd dolárov. Podľa komentátorov je to v dôsledku toho, že investori majú výrazné pochybnosti o vízií ďalšieho rastu, ktorú prezentoval Mark Zuckerberg.
Pokazilo sa však oveľa viac vecí. Firmy kvôli šetreniu nie sú ochotné inzerovať v takom rozsahu ako v minulosti, Apple sociálnym sieťam takisto prekazil “kšefty” s možnosťou zablokovať sledovanie užívateľov aplikáciami. Kvôli tomu Facebook, Instagram a WhatsApp nedokážu presne cieliť svoje reklamy, čo je len ďalším impulzom pre inzerentov, ktorí chcú vidieť konkrétne výsledky.
M. Zuckerberg v nadväznosti na potácajúcu sa firmu oznámil, že Metu plánuje zefektívniť, čo bežnou rečou znamená prepustenie niekoľkých stoviek zamestnancov. “Vo svete a v biznise sa aktuálne deje veľké množstvo veci. Každú z nich sa chystáme vyriešiť. Preto si myslím, že tí, ktorí budú trpezliví a budú do nás investovať budú vo výsledku štedro odmenení,” dodal M. Zuckerberg na výročnej konferencii. Je však pravdou, že napriek stále rekordným ziskom na úrovni 4,4 miliardy dolárov za jeden kvartál, má Meta obmedzené možnosti rastu. V Európe a Spojených štátoch sa rast Facebooku prakticky úplne zastavil. Sociálna sieť ešte môže a aj rastie v iných častiach sveta.