Viacero sociálnych sieti sa pokúsilo skopírovať obľúbenú funkciu, s ktorou kedysi prišla aplikácia Snapchat. Takzvané “príbehy” umožňovali zdieľa krátke videá. S takmer dokonalou kópiou uspel len Instagram a Facebook. Google sa debut vlastnej služby s názvom YouTube Stories nepodaril. Spoločnosť preto jej prevádzku 26. júna po takmer šiestich rokoch ukončí. YouTube však ideu krátkych videí úplne neopustil. Naďalej bude prevádzkovať platformu Shorts, ktorá tvorcom videí na YouTube umožňuje okrem plnohodnotného obsahu nahrávať a zdieľať aj krátke videá. Tie na rozdiel od Stories nemajú obmedzenú platnosť a na multimediálnej platforme zostanú, až kým ich tvorca sám nezmaže.
Stories už pri predstavení v novembri 2017 nevzbudili medzi verejnosťou príliš pozitívny ohlas. Popularite nepomohlo ani obmedzenie, podľa ktorého bola služba dostupná len pre tvorcovi videí s viac ako 10-tisíc sledujúcimi. Sledovať krátke príbehy, ktorých dostupnosť vypršala po siedmich dňoch, bolo navyše možné len na mobile, nie na počítači. YouTube Shorts tak boli vítanou zmenou, a to napriek tomu, že ich formát je takmer identický s videami na TikToku. Shorts v priebehu niekoľkých mesiacov získali aj množstvo fanúšikov. Ku koncu minulého roka sledovalo krátke videá viac ako 50 miliárd pozretí denne. Toto číslo nie je konečné a naďalej rastie.