Zatiaľ čo donedávna bola pozícia Applu neohrozená a všetky predstavené produkty vzbudili extrémny záujem spotrebiteľov po celom svete, ľudia sa pomaly prebúdzajú z davovej psychózy. Podľa analytikov globálne klesá počet tých, ktorí by si za každých okolností kúpili nový produkt od Applu. „Niet pochýb o tom, že Apple pokračuje v úspešnom ťažení pri zachovaní si súčasných spotrebiteľov a rozširovaní novej užívateľskej základne. Negatívna odozva v médiách však poukazuje na nedostatok zásadných inovácií zo strany Applu, čo v minulosti znamenalo nárast počtu verných spotrebiteľov, ktorí však už dnes zvažujú, či si v budúcnosti opäť kúpia nový iPhone,“ tvrdí analytik Paul Brown.
Spoločnosť IHS spočítala náklady na výrobu nového iPadu mini, ktoré sa v jeho najnižšej verzii so 16 GB pamäte a podporou Wi-Fi vyšplhali na 188 dolárov. Samotný tablet sa v súčasnosti na americkom trhu predáva za 329 dolárov, v Európe za 329 eur. Náklady na výrobu 32 a 64 GB modelu sú údajne o 90 a 162 dolárov vyššie. Cena 7,9-palcovej dotykovej obrazovky, ktorú dodávajú firmy LG Display a AU Optronic, bola vyčíslená na 80 dolárov a zároveň je najdrahšou súčasťou tabletu.