Zabezpečila si tak najdlhšieho osobného vlaku na svete, ktorý križoval železnicu na jednej z najúžasnejších tratí v Alpách.
Cesta svetového dedičstva UNESCO viedla v sobotu, 29. októbra od tunela Albula v Prede po svetoznámy Viadukt Landwasser neďaleko Filisuru. Niekoľko tisíc hostí a fanúšikov železníc sa zúčastnilo na podujatí v Bergüne alebo stáli pozdĺž trasy, aby si vychutnali túto jedinečnú akciu.
1 906 metrov dlhý vlak na trať vyrazil približne o 14.20, cesta trvala približne hodinu.
"Po intenzívnej príprave sme šťastní, že sa nám svetový rekord podaril. Nielenže sme tu v Bergüne mali nádherný železničný festival, ale boli sme schopní prezentovať sa po celom svete ako fascinujúca a inovatívna horská železnica,“ uviedol Renato Fasciati, riaditeľ RhB krátko po vytvorení svetového rekordu.
Fakty a čísla
- Vlak pozostával z 25 súprav, každá mala štyri nové vozne Capricorn, celkovo meral 1 906 metrov.
- „Capricorn“ je rétorománsky výraz pre kozorožca.
- Trasa z Preda do Alvaneu je dlhá 24 930 metrov. Vlak prekonal výškový rozdiel 789,4 metra.
- Vlak prešiel 48 mostami a 22 tunelmi.
- Najväčší viadukt na trase svetového rekordu je svetoznámy Landwasser viadukt hneď za ním
Filisur s dĺžkou 142 metrov a výškou 65 metrov.
- Najdlhším tunelom na trase bol Greifensteinský tunel tesne pred Filisurom (dlhý je 698 metrov).
- Vlak išiel rýchlosťou 30 až 35 km/h.
- Cesta trvala asi hodinu.
- Hmotnosť vlaku bola okolo 2 990 ton.
- Okrem toho vo vlaku pracovalo 7 rušňovodičov a 21 technikov, ktorí zabezpečovali jeho prevádzkyschopnosť.