Dialery oklamú mesačne dvesto ľudí

Slovak Telecom mesačne registruje asi 200 sťažností na nevyžiadané presmerovanie internetu. Podstatou tohto problému sú dialery, špeciálne programy, ktoré namiesto internetového volania 019xx vytočia audiotextové číslo alebo číslo v zahraničí. Ak klient o zmene volania nevie, môže mu na konci mesiaca prísť neprimerane vysoký telefónny účet.

09.03.2005 16:22
debata

Počet sťažností pritom narastá, pretože stále viac užívateľov sa stáva obeťami.

K takzvanému presmerovaniu internetu dochádza najmä pri prehliadaní erotických stránok. Počas surfovania sa spustí nechcený program (dialer), ktorý zruší pripojenie počítača k poskytovateľovi a presmeruje počítač na audiotextové číslo alebo číslo v zahraničí.

Podľa hovorcu Telecomu Radoslava Bielku reklamácie klientov poskytovatelia internetu neuznávajú. „Naša spoločnosť nemôže vychádzať zákazníkom v ústrety aj z toho dôvodu, že väčšina takýchto zákazníkov využíva internet na erotické internetové služby, prípadne sťahovanie nelegálnych mp3 súborov,“ zdôvodnil Bielka.

Na Slovensku je v súčasnosti na internet prostredníctvom siete pevných liniek pripojených asi 150-tisíc domácností. Tie sa môžu proti presmerovaniu chrániť buď špeciálnym ochranným softvérom, alebo zablokovaním audiotextových a zahraničných hovorov z pevnej linky.

debata chyba