O ambicióznom projekte Diaspora sa po prvýkrát začalo šepkať už v apríli tohto roka. Za jeho vznikom stojí Newyorský tím zložený z troch programátorov a jedného matematika, ktorí chcú zmeniť to, čo mnohých ťaží u konkurencie. Teda transparentnosť pri uchovávaní osobných údajov. Aj to bol jeden z dôvodov, prečo sa mu podarilo vyzbierať 20-násobne viac finančných prostriedkov na chod, ako bolo v úvode potrebné. Svoju podporu mu vyjadrilo viac než 6500 užívateľov.
V praxi to znamená, že užívateľ bude zdieľať len to čo naozaj chce a s kým chce. Dáta pritom neukladá na centrálny server ale spravuje ich v prostredí vlastného online prideleného úložiska. Všetky prenášané dáta, s dočasnou výnimkou fotografií, budú šifrované. Komunita, ktorá sa podieľa na vývoji Diaspory stále vylepšuje systém, ktorý používateľom umožní zdieľať informácie s prehľadom a zároveň intuitívne.
Otázne je či to, čo Diaspora sľubuje aj splní. Jej nosné piliere v podobe vylepšenej myšlienky á la Facebook sa zdajú byť pevné. Či ich však neoblomí ochota či skôr neochota užívateľov začleniť sa, uvidíme v najbližších mesiacoch.