Najobľúbenejšie sociálne tlačidlo „Like“, ktoré si za tri roky jeho existencie osvojilo viac ako 7,5 milióna webových stránok zmení svoju podobu. Namiesto typickej ruky so zdvihnutým palcom ho Facebook nahradí výraznou modrou ikonou z logom sociálnej siete. Zmena dizajnu sa dotkne aj tlačidla „Share“ (Zdieľať), na ktoré spolu s tlačidlom „Like“ užívatelia denne kliknú viac ako 22-miliárd krát.
Tlačidlo už nebude možné len tak prehliadnuť
Modrú farbu používa vo svojich webových ikonách viacero sociálnych sietí, vrátane Tweeteru a LinkedIn. Facebook sa rozhodol zmeniť dizajn oboch tlačidiel pravdepodobne z dôvodu, aby ich farba lepšie korešpondovala s grafickými prvkami na sociálnej sieti, a zároveň boli aj jednoduchšie rozlíšiteľné a neprehliadnuteľné. Práve poslednej podmienke zodpovedá kontrastnejšia modrá farba, ktorá bude súčasťou nového dizajnu. Zmena sa v najbližších týždňoch prejaví celoplošne, teda aj u lokalizovaných verzií tlačidla „Like“ a „Share“, ktoré majú slovenskú obdobu „Páči sa mi to“ a „Zdieľať“.