Aj majster tesár sa niekedy utne. Pred dvoma rokmi Google s nadšením oznamoval akvizíciu mobilnej divízie Motoroly, ktorú za 12,5 miliardy dolárov vzal pod svoje krídla. Google s Motorolou počítal pri presadení sa na rýchlo sa meniacom trhu so smartfónmi. Motorola mala know-how a patenty, Google zas množstvo nápadov a ambícií. Spojiť sa ich však nepodarilo a Google preto oficiálne priznal „porážku.“ Vo svojom oficiálnom vyhlásení tvrdí, že trh so smartfónmi je mimoriadne konkurenčným prostredím, na ktorom sa podarí lepšie presadiť čínskemu Lenovu.
Akvizícia Motoroly nebola fiaskom, no očakávania aj tak nenaplnila
Google, ktorý pred dvoma rokmi zaplatil za Motorola Mobility 12,5 miliardy dolárov, ju čínskemu Lenovu odpredá za zlomok pôvodnej hodnoty, konkrétne 2,91 miliardy dolárov. Nízku cenu má vyvážiť fakt, že Google si ponechá všetky kľúčové patenty, ktoré používa v Androide. Mimochodom, je verejným tajomstvom, že to boli práve patenty, kvôli ktorým Google kupoval mobilnú divíziu Motoroly. Pokus s uvedením dvoch smartfónov Moto X a Moto G síce nebol ani zďaleka fiaskom, no Google pravdepodobne čakal viac.
Lenovo získa lukratívnu značku, Google si ponechá patenty
Lenovo, ktoré sa stane novým vlastníkom Motorola Mobility, Googlu zaplatí 660 miliónov dolárov v hotovosti, 750 miliónov dolárov vo forme akcií a zvyšných 1,5 miliardy dolárov zaplatí v najbližších troch rokoch. Lenovo, ktoré v roku 2005 získalo počítačovú divíziu IBM tak bude pokračovať v expanzii a v plošnom rozširovaní portfólia. Na základe vzájomnej dohody, získa Lenovo okrem značky Motorola Mobility a jej portfólia aj kontrolu nad približne dvomi tisíckami patentov. To je však len zlomok z množstva patentov, ktoré si ponechá Google.
Pre Lenovo je Motorola Mobility druhou významnou akvizíciou počas posledných dvoch týždňov. V druhej polovici januára Lenovo oznámilo, že s IBM uzatvorilo definitívnu dohodu na odkúpenie divízie serverov x86. Za serverovú divíziu Lenovo zaplatí 2,3 miliardy dolárov, z toho dve miliardy v hotovosti a zvyšok v akciách. Postupným oklieštením výroby hardvéru sa IBM snaží koncentrovať na kľúčovú oblasť cloudových služieb. V najbližšom období plánuje IBM investovať viac ako miliardu dolárov do novej skupiny IBM Watson Group a 1,2 miliardy dolárov na rozšírenie globálnej kapacity svojich cloudových technológií.