Twitter umožní užívateľom jednoducho nakupovať na Amazone

Amazon sa rozhodol podporiť predaj produktov s využitím sociálnych sietí. V konkrétnom prípade oslovil Twitter, výsledkom čoho má byť nová možnosť nákupu tovaru zadaním krátkeho hesla #amazonbasket.

11.05.2014 07:00
Twitter logo Foto:
Ilustračné foto
debata

Sociálne siete so sebou prinášajú mimoriadny potenciál pri predaji produktov a služieb. Vedia to nie len zadávatelia reklamy ale aj veľké firmy, ktoré dáta o návykoch užívateľov s obľubou využívajú. Najväčšie obchodné reťazce sa však sociálnym sieťam dlho vyhýbali, keďže sa nechceli deliť nie len o zákazníka ale aj zisk, ktorý im s každým nákupom vytvára. Amazon ako prvý z veľkých internetových obchodných domov prelomil ľady a uzatvoril partnerstvo so sociálnou sieťou Twitter. Užívatelia Twittru budú po novom môcť nakupovať priamo z prostredia sociálnej siete bez toho, aby sa museli vracať na stránku obchodníka a vkladať požadovaný tovar do košíka ručne.

Nakupovanie pomocou hashtagov má vraj užívateľom šetriť čas
Ak užívateľa v niektorom z príspevkov na sociálnej sieti zaujme nejaký produkt, ktorý bude odkazovať na stránku Amazonu, postačí, ak na príspevok zareaguje s hashtagom #amazonbasket alebo #amazoncard a tovar sa mu automaticky na diaľku vloží do košíka. Amazon v prospech nového spôsobu nakupovania argumentuje tým, že pre užívateľa je jednoduchšie zadať kľúčové slovo na sociálnej sieti, než sa prihlasovať na stránke obchodníka a vkladať tovar do košíka jednotlivo. Užívateľ však napokon bude musieť stránky Amazonu navštíviť a nákup potvrdiť a zaplatiť.

Twitter rastie, no pomaly. Amazon by mu mohol pomôcť
Pre Twitter môže byť spolupráca s Amazonom takisto prínosom, keďže sociálna sieť hľadá ďalší zdroj príjmov. Prepojenie s Amazonom príjmy Twittru síce zo začiatku generovať nebude, no v budúcnosti by mohlo osloviť aj iných predajcov, ktorí by si za podobný systém radi zaplatili. Príjmy z reklamy Twittru výdavky počas minulého štvrťroka nevykryli, a tak sa ocitol v strate vo výške 132 miliónov dolárov. Napriek tomu, že sieť stále rastie, tempo, akým sa tak deje, je stále za očakávaniami akcionárov. V súčasnosti má Twitter 255 miliónov aktívnych používateľov, čo je o 5,8-percenta viac než na konci minulého roka.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Twitter #Amazon #hashtag