K internetu je pripojených čoraz viac zariadení rozličného druhu, od hodiniek cez chladničky, rýchlovarné kanvice, žiarovky až po zubné kefky. Aby s nimi mohol človek komunikovať na diaľku, musí mať vo svojom mobilnom telefóne obvykle stiahnutú samostatnú aplikáciu poskytovanú výrobcom zariadenia. Zatiaľ preto platí, že čím viac rozličných zariadení chce človek ovládať, tým viac aplikácií potrebuje. Navyše väčšina takýchto zariadení má jedného majiteľa, ich ovládanie je preto personalizované a v ideálnom prípade prispôsobené potrebám konkrétneho človeka.
Zariadenia budú s človekom komunikovať aj bez zbytočných aplikácií
Na internet sa ale pripája čoraz viac zariadení, ktoré neslúžia len jednému človeku. Typickým príkladom sú samoobslužné automaty, s ktorými by mohol človek komunikovať aj bez toho, aby mal v telefóne nainštalovanú špeciálnu aplikáciu. Google sa rozhodol komunikáčné kanály zariadení pripojených na internet zjednotiť a vytvoriť tak štandard, v rámci ktorého by zariadenia komunikovali s ktorýmkoľvek smartfónom vo svojej blízkosti.
Pod názvom “fyzický web”, o ktorom Google hovorí ako ďalšom evolučnom kroku fenoménu zvaného internet vecí (angl. Internet of things), preto nie je nič iné ako istá forma komunikácie s cudzím zariadením. Fyzický web má poskytnúť interakciu na vyžiadanie bez potreby inštalovania prídavnej aplikácie. Praktických príkladov využitia takéhoto riešenia je hneď niekoľko. Ak sa človek priblíži k terminálu na autobusovej zastávke, pomocou Bluetooth bude do jeho mobilu automaticky doručený cestovný poriadok so zoznamom autobusov a ich plánovaného príchodu. Za parkovanie bude môcť zaplatiť mobilom pri priblížení sa k terminálu na parkovisku, v obchode zas získa podrobný popis výrobku prípadne mu obchodník do mobilu doručí leták a zoznam ponúkaných zliav.
“Človek by mal mať možnosť komunikovať s akýmkoľvek inteligentným zariadením, vrátane automatu, plagátu, hračky či autobusovej stanice bez nutnosti inštalovania aplikácie,” uvádza Google na stránke projektu. V súčasnosti sa spoločnosť preto usiluje na svoj experimentálny projekt dostupný vo forme otvoreného kódu prilákať čo najviac vývojárov, ktorí by ho posunuli vpred a našli preň reálne uplatnenie.