Nová sociálna sieť sa vraj podelí o zisk z reklamy s užívateľmi

Nemusíte byť zrovna celebritou na YouTube aby vám vaša aktivita na internete zarábala peniaze. Nová sociálna sieť s jednoduchým názvom Tsu sa začala virálne šíriť vďaka svojmu novátorskému konceptu. Užívateľom údajne vyplatí odmenu za publikovanie príspevkov. Podelí sa o vlastné zisky z reklamy.

08.11.2014 09:00
sociálna sieť, Facebook, Twitter, komunikácia,... Foto:
Ilustračné foto
debata

Hlavnou súčasťou obchodného modelu drvivej väčšiny sociálnych sietí je reklama. Logicky potom platí, že čím viac užívateľov tieto siete majú a poznajú, tým sú atraktívnejšie pre potenciálnych inzerentov. Ako správne podotkol Erik Sherman zo serveru DailyFinance: “Ak neplatíte za službu, sami ste produktom.” Vo svete sociálnych sietí je možné toto tvrdenie dvakrát podčiarknuť. Väčšina užívateľov si stále neuvedomuje, že sociálne siete obchodujú s údajmi, ktoré od nich bez doprosovania získajú. Síce zozbierané údaje priamo nepredávajú, sú však súčasťou balíka služieb, ktoré ponúkajú inzerentom.

Ak neplatíte za službu, sami ste produktom
Internetom sa začala šíriť nová sociálna sieť, ktorej koncept je podobný Twittru a Facebooku, no s tým rozdielom, že užívateľov nechce reklamami otráviť ale nadchnúť. Nech je táto myšlienka akokoľvek absurdná, faktom je, že americká sieť s názvom Tsu sa o svoje zisky z reklamy podelí so samotnými užívateľmi. S falošnými príspevkami (v angličtine označovanými ako hoax) typu: “za každé zdieľanie tohoto príspevku sociálna sieť vyplatí jeden dolár postihnutej osobe,” vraj nemá nič spoločné. “Ak sa dnes pozriete na bežné sociálne siete, zistíte, že sú ako rádio, ktoré síce hrá všetky pesničky, no ich autorom nevypláca žiaden honorár. Je veľmi zvláštne, že všetci užívatelia poskytujú sociálnym sieťam bez nároku na odmenu veľmi cenný obsah, ktorý bude v plnej miere speňažený,” tvrdí zakladateľ siete Tsu, Sebastian Sobczak.

Nová sociálna sieť Tsu si chce nových... Foto: Tsu
sociálna sieť, Tsu Nová sociálna sieť Tsu si chce nových užívateľov získať systémom peňažných odmien.

V súčasnosti ale ešte nemožno jednoznačne povedať, či ide o nafúknutú bublinu alebo skutočný ambiciózny projekt, ktorý má reálnu šancu na úspech. Tsu však v týchto dňoch získal investíciu vo výške 7-miliónov dolárov z amerického fondu rizikového kapitálu. Na sieť sa takisto podarilo prilákať známe viaceré známe osobnosti na čele s raperom 50 Centom.

Systém odmien na sieti Tsu pripomína pyramídovú hru
Systém vyplácania odmien je podobný pyramíde, respektíve viacúrovňovému marketingu (angl. Multilevel Marketing – MLM), kde sa o zisk delia ľudia vo viacerých úrovniach. Tsu sľubuje, že z príjmu z reklamy si ponechá len desatinu a zvyšok rozdá užívateľom. No nie všetkým. Odmenu, ktorú Tsu vypláca v sto a viac dolárových šekoch, si rozdelia najaktívnejší užívatelia. Platí, že čím viac príspevkov užívateľ zverejní a čím viac zobrazení na nich získa, tým väčšia odmena mu patrí. Zatiaľ čo u bežných užívateľov sa bude podiel na zisku z reklamy generovať pravdepodobne len pomaly, celebrity a známe osobnosti môžu týmto spôsobom privyrobiť tisíce dolárov. Tsu sa snaží svojich členov motivovať aj prísľubom odmeny za nových užívateľov, ktorých na sieť dotiahnu. V súčasnosti je totiž možné zaregistrovať sa len pri návšteve profilu existujúceho užívateľa.

Registrácia na sieti Tsu je podmienená... Foto: Tsu
sociálna sieť, Tsu Registrácia na sieti Tsu je podmienená pozvánkou. Zaregistrovať sa ale možno pri návšteve profilu ktoréhokoľvek užívateľa.

Princíp vyplácania odmien je pomerne komplikovaný. Po tom, čo sociálna sieť zinkasuje 10 percent z príjmov zo zobrazenej reklamy, vyplatí užívateľom zvyšnú časť podľa toho, či príspevok vytvorili alebo zdieľali. Tvorca príspevku by mal získať 50 percent z tejto sumy, zvyšok si rozdelia tí, ktorí úspešný príspevok zdieľali. Druhý článok pomyselnej pyramídy získa tretinu zo zostávajúcej sumy, tretí tretinu z tretiny a podobne.

Zaujať môže najmä tvorcov originálneho a virálneho obsahu
Nový spôsob odmeňovania aktívnych užívateľov zatiaľ so sebou prináša priveľa otáznikov. Zaujímavý môže byť pre tých, ktorí vytvárajú originálny a predovšetkým virálny obsah, ostatní budú pravdepodobne sklamaní. Tsu okrem množstva zobrazovaných reklám neprináša žiadne nové funkcie a zásadný inovačný prvok, kvôli ktorému by mali užívatelia dôvod odchádzať z obľúbeného Facebooku, Google+ či Twittru. Navyše úspech platformy je priamo závislý na inzerentoch a objeme peňazí, ktoré budú ochotní prostredníctvom Tsu vložiť do reklamy. Tsu ale bezpochyby ponúka iný pohľad na celý systém, ktorému vďačí Facebook za miliardové príjmy.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Twitter #facebook #sociálna sieť #Tsu