Sociálna sieť v sociálnej sieti. Facebook spustil platformu Workplace, ktorá má zacielené na firemných používateľov. Fungovať bude podobne ako klasický Facebook s tým rozdielom, že informácie, ktoré si budú zamestnanci firmy posielať medzi sebou zostanú neverejné. V podstate ide o akúsi firemnú komunikačnú platformu so všetkými výhodami, ktoré ponúka aj klasický Facebook.
Workplace od Facebooku nebude priamo konkurovať sieti LinkedIn
Užívatelia siete nebudú nijako obmedzovaní čo sa spôsobu komunikácie týka. Budú si môcť medzi sebou posielať správy, telefonovať, uskutočňovať videohovory či zdieľať, hodnotiť a komentovať rôzne príspevky. “Povedal by som, že 95 percent všetkého čo bolo pôvodne vyvinuté pre Facebook si adoptuje aj Workplace,” povedal svojho času jeden z členov vývojového tímu. Inak tomu nie je ani v skutočnosti.

Pôvodne sa o novinke od Facebooku hovorilo ako o priamom konkurentovi sociálnej siete pre profesionálov LinkedIn. Ohroziť ju síce môže, no len nepriamo. Workplace je spoplatnená platforma, ktorá má primárne slúžiť ako komunikačná platforma medzi zamestnancami a riadiacimi pracovníkmi vo firmách. LinkedIn je zas miestom na výmenu medziodborových skúseností medzi profesionálmi, ktorých okrem spoločných záujmov nemusí nič iné spájať.
Nová sociálna sieť už vo firmách nebude na obtiaž
Facebook má ale pred sebou neľahkú úlohu. Novú cieľovú skupinu musí presvedčiť, že má čo ponúknuť aj v úplne odlišnom a netypickom segmente. Ako tiež poznamenala agentúra Reuters, doposiaľ bola verejná sociálna sieť vo firmách skôr na obtiaž, pretože mohla rozptyľovať zamestnancov. Teraz musí Facebook ukázať, že vie posilniť pracovnú morálku a byť aj užitočný.

Namiesto reklamy si bude Facebook účtovať poplatok za každého užívateľa
Pri Workplace bude Facebook pri spracovávaní údajov opatrnejší. Predovšetkým ich nebude predávať tretím stranám pre lepšie zacielenie reklamy, ktorá je pre Facebook hlavným zdrojom príjmov. Stratu z reklamy, ktorá sa vo Workplace neobjaví, si bude firma kompenzovať poplatkami. Za používanie platformy firmy zaplatia podľa toho, pre koľkých užívateľov ju sprístupnia. Ak ich bude menej než tisíc, zaplatia 3 doláre za osobu. U väčšieho počtu užívateľov s horným limitom 10-tisíc je cena o jeden dolár nižšia. Nadnárodné firmy s viac ako 10-tisíc užívateľmi za prístup pre každého svojho zamestnanca zaplatia len jeden dolár.