Google prestane skenovať e-maily aby ponúkol cielenejšiu reklamu

Firma na svojom blogu oznámila, že e-maily doručené v službe Gmail už nebude prehľadávať s cieľom zistiť, akú reklamu by mala užívateľovi zobrazovať.

24.06.2017 16:45
Google Gmail Foto:
Ilustračné foto
debata (2)

Ak používate niektoré z populárnych internetových služieb bez toho aby ste za ne platili, zrejme ste si vedomý toho, že to úplne zadarmo nie je. Prevádzkovateľ služieb si náklady na ich prevádzku navýšené o zisk zväčša kompenzuje príjmom z reklamy. A aby reklamu vedel predať a ponúknuť inzerentom aj nejakú pridanú hodnotu, musí nahliadnuť do súkromia svojich užívateľov.

Reklama a aj strojové učenie

Google napríklad sleduje čo na webe vyhľadávate, aké stránky navštevujete, ale tiež aké maily a s akým obsahom odosielate a prijímate. Všetky doručené e-maily sú automaticky prehľadávané nie len pod hlavičkou reklamy, ale aj užívateľského komfortu. Možno ste si všimli, že pri nákupe letenky sa vám automaticky do kalendára vložila pripomienka s presným časom odletu. Predtým vás ešte služba upozorní, že by ste mali z domu odísť skôr, lebo v meste je zhustená preprava a kvôli dažďu by ste si nemali zabudnúť pribaliť aj dáždnik.

Profil používateľa vyskladaný z čiastkových údajov má pre inzerenta cenu zlata. Vďaka nim vie ponúknuť reklamu šitú na mieru. Nie je preto prekvapením, že ak sa zaujímate o kúpu nábytku do spálne, Google vám zobrazí reklamu na neďalekú predajňu, ktorá práve predáva postele so zľavou.

Reklamy neubudne, no využívať bude iné zdroje

Google na svojom blogu oznámil, že e-maily už kvôli reklame viac prehľadávať nebude. Pristupovať k dátam individuálnych užívateľov bude teda rovnako ako v prípade firemných zákazníkov, ktorí používajú platený balík služieb G Suite. “Obsah Gmailu už po novom nebude kvôli personalizovanej reklame prehľadávaný. Toto rozhodnutie postavilo reklamy v službe Gmail na rovnakú úroveň ako iné personalizované reklamy v ostatných produktoch Google,” píše sa v stanovisku spoločnosti.

Podľa analytikov je hlavným dôvodom veľkých zmien snaha ukázať firmám, že Google využíva jednotné praktiky v celej škále svojich produktov, obzvlášť čo sa týka reklamy. Google tak chce vyslať signál, že dáta firiem ale aj jednotlivcov sú v bezpečí a nie sú využívané a ani zneužívané tretími stranami.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Google #Gmail #e-mail #Alphabet