Je to trend, ktorý si nemôže nechať ujsť žiadna veľká firma. Inteligentný reproduktor ponúka Amazon, Google, Apple ale aj veľké čínske firmy na čele s Xiaomi či Alibabou. Samsung si zatiaľ dáva načas. Šéf divízie vývoja mobilných zariadení, DJ Koh, ale potvrdil, že firma jeden takýto reproduktor vyvíja a onedlho by ho mala aj predstaviť. „Na vývoji už pracujeme,“ nechal sa počuť Koh, ktorého slová tlmočila americká stanica CNBC News.
V čom sa odlíši od konkurencie?
Príchod asistentky ukrytej do reproduktora sa dal v prípade Samsungu očakávať. Firma prednedávnom ukázala svojho vlastného asistenta Bixby, ktorý je alternatívou k Siri, Google a Alexe. Okrem toho, že Samsung prichádza s vlastným riešením v čase, keď sú už karty viac menej rozdané, bude musieť verejnosť presvedčiť, že na Bixby a reproduktor dokážu viac, než konkurencia.
Amazon Echo je napríklad možné použiť aj na objednávanie tovaru a na rovnaké možnosti ponúka aj reproduktor od Alibaby. Google Home zas dokáže veľmi sofistikovane pracovať s vyhľadávaním na internete, ktoré získava vďaka hlasovému ovládaniu nový, interaktívny, rozmer. Nehovoriac o prehrávaní videí z YouTube na Smart televízore. V čom sa bude Samsung líšiť zatiaľ nevedno. „Nie je dôvod vytvárať si vlastnú identitu kopírovaním riešení, ktoré už sú na trhu dostupné,“ uviedol pre BBC analytik Ranjit Atwal z výskumnej spoločnosti Gartner. Samsung podľa Atwala potrebuje najmä dáta od užívateľov, ktoré sa musí naučiť zbierať a spracovávať pokročilou formou. „Čím viac dát máte, tým máte aj viac možností, dokážete sa viac naučiť a vylepšiť svoj produkt.“