Kto by mal rozhodovať o tom, či sú správy dôveryhodné alebo skreslené a odtrhnuté od reality? Šéf Facebooku, Mark Zuckerberg, si myslí, že samotní užívatelia. Zapojí ich preto do prieskumu dôveryhodnosti internetových médií, v ktorom budú môcť sami určiť, či by vybrané spravodajské príspevky mali mať na sociálnej sieti prednosť. Informovala o tom agentúra Reuters.
O dôveryhodnosti médií tak nebudú rozhodovať zamestnanci Facebooku ale jeho užívatelia, z ktorých viac ako dve miliardy navštevujú sociálnu sieť aspoň raz do mesiaca. “Vo svete je príliš veľa senzácií a zavádzajúcich informácií, ktoré polarizujú spoločnosť. Sociálne médiá dnes ľuďom umožňujú šíriť informácie rýchlejšie než kedykoľvek predtým, a ak sa nezameriame špeciálne na riešenie tohto problému, môžeme ho len zhoršiť,” uviedol Zuckerberg.
Zároveň dodal, že nové hodnotenie kvality správ nemá útočiť na konkrétnu skupinu vydavateľov v zmysle ich veľkosti alebo ideológie. “Zhodnotili sme, že najobjektívnejšie bude, ak oslovíme komunitu užívateľov, ktorá bude rozhodovať o tom, ktoré zdroje sú dôveryhodné,” doplnil Zuckerberg.
Zuckerberg reaguje na kritiku, že Facebook a ďalšie sociálne siete v posledných dvoch rokoch nepodnikli dostatočné kroky pre zabránenie šírenia dezinformácií na internete. takzvané hoaxy alebo falošné správy sú novodobým fenoménom, ktorý sa najrýchlejšie šíri práve v prostredí sociálnych sietí.