Nie je žiadnym tajomstvom, že Fitbit začína za konkurenciou strácať dych. Časy sa zmenili a firma už nie je lídrom na trhu s nositeľnými výrobkami, športovými náramkami a hodinkami. V súčasnosti sa skôr snaží dobiehať alebo aspoň držať krok za firmami ako Apple alebo čínskymi náprotivkami.
Spotrebitelia sa medzičasom tiež stali náročnejšími a za svoje peniaze už očakávajú oveľa viac než len hodinky s pokročilými funkciami. Vyšším nárokom ich naučil napríklad Apple, ktorý sa netají tým, že osloviť chce aj tých, ktorí nemajú v pláne utratiť za hodinky 400 či 500 eur. Ako kompromisné riešenie im ponúka o dve generácie staršie hodinky Watch 3 za 200 dolárov. To už je cena, ktorá výrazne zasahuje do cenovej politiky Fitbit. Dôsledkom toho je, že firma sa nedobrovoľne vydala aj cestou odľahčených modelov Lite.
Má Google o Fitbit záujem?
Iným dôvodom zhoršených dlhodobých vyhliadok Fitbit je čínska konkurencia. To, čo Fibit predáva za dvesto eur, dokáže Xiaomi vyrobiť a predať za štvrtinu. Športové náramky Xiaomi pritom nie sú o nič horšie než tie Fibit, snáď len s výnimkou softvérovej podpory a prídavných (no často aj spoplatnených) funkcií. Nie je preto prekvapením, že akonáhle začala kolovať informácia o tom, že o Fitbit má záujem Google (Alphabet), skokovo vzrástli jej akcie o 27 percent. Hovorca Google odmietol dohady komentovať, vyjadrenia neprišli ani zo strany Fitbit.
Špekulácie o odpredaji Fitbit ale dávajú zmysel. Firma už dlhšiu dobu vzdoruje meniacemu sa trhu a pomôcť s expanziou by jej mohla práve veľká firma ako Google. Google má navyše v portfóliou nevyužitý operačný systém Wear OS, ktorý by mohol poháňať budúcu generáciu hodiniek Fitbit. Americký moloch by mohol zas profitovať z veľmi dobre zavedenej značky so silným porfóliom a lojálnymi zákazníkmi, ktorými Fitbit disponuje.