Klientov v nej víta Vesna – prvá 3D holografická bankárka. Vďaka umelej inteligencii dokáže odpovedať na ich otázky a šetrí pracovníkom pobočky čas. Navyše funguje aj v online priestore ako četbot na webe banky.
Čítajte aj Z vesmíru dopadol na Indiu veľký kovový prstenec a guľaTo, ako Vesna vyzerá, ako sa správa či akú má reč tela, je výsledkom rozsiahleho prieskumu medzi tisíckami Slovákov a Sloveniek doplneného o desiatky osobných stretnutí s psychológmi. Respondentov počas nich napojili na neurovedný prístroj zaznamenávajúci spontánnu aktivitu mozgu a ukazovali im rôzne varianty, mužské aj ženské, s cieľom nájsť ten, na ktorý budú ľudia reagovať najlepšie. Výsledkom je čiernovlasá žena s miere väčšími očami vo veku približne 35 rokov. Jej oblečenie je dielom návrhára Martina Hrču.
„Nové technológie nám dávajú možnosť ponúknuť ľuďom zážitok, aký by ešte prednedávnom bol z kategórie sci-fi. No možno už o pár rokov bude bežným štandardom nielen v bankách, ale v celej škále služieb založených na poskytovaní informácií,“ hovorí Peter Krutil, generálny riaditeľ Slovenskej sporiteľne.
Vesna aktuálne odpovedá na otázky týkajúce sa účtov, kariet, investovania a Georgea, elektronického bankovníctva Slovenskej sporiteľne. Postupne k nim budú pribúdať ďalšie oblasti, aby dokázala komplexne pokryť všetky finančné témy, o ktoré sa ľudia zaujímajú. jej výhodou je, že funguje non-stop a dokáže komunikovať s veľkým množstvom klientov súčasne. Počas prvého mesiaca v pobočke a na webe zodpovedala takmer 10 tisíc otázok. „Našim cieľom však nie je, aby Vesna nahradila ľudí. Svojich živých kolegov a kolegyne má odbremeniť od bežnej agendy a umožniť im venovať viac času kvalitnému osobnému poradenstvu,“ vysvetľuje Krutil.
Čítajte aj Roskosmos pripraví návrhy možného ukončenia spolupráce na ISSČisto slovenský projekt
Aj keď četbot či voicebot sú dnes už pomerne bežné nástroje komunikácie so zákazníkmi, kombinácia s vizuálnou podobou je unikátom aj v svetovom meradle. Na technologickom vývoji Vesny sa podieľali slovenské firmy Nettle, Optio a Studio 727. „Vesna je najvyšším stupňom automatizovanej komunikácie. Vďaka svojej fyzickej podobe pôsobí na ľudí dôveryhodnejšie a zanecháva výrazne lepší zážitok ako obyčajný četbot,“ hovorí Andrej Greguš, spoluzakladateľ inovatívnej spoločnosti Nettle, ktorá sa špecializuje na navrhovanie a implementáciu komunikačných rozhraní a ktorá zastrešovala kompletnú dodávku systémového riešenia.
Čítajte aj Twitter obmedzí obsah z viac než 300 oficiálnych účtov ruského vedeniaPríprava na budúcnosť
Vesna ukazuje, ako by mohli vyzerať bankové služby v metaverze, virtuálnom priestore, ktorý sa bude prelínať s realitou. Ten sa považuje za budúcnosť internetu a veľké technologické spoločnosti doň plánujú investovať miliardy eur.
„Aj my sa už dnes sa pripravujeme na to, že raz budeme mať virtuálne pobočky vo virtuálnom svete. A služby v nich budú poskytovať virtuálni bankári a bankárky ako Vesna. Kľúčovú rolu v poradenstve však stále budú hrať živí ľudia,“ dodal Peter Krutil.