Hudobné festivaly ožili v mobiloch a na sociálnych sieťach

Sociálne siete a mobilné aplikácie sa stali hlavným komunikačným nástrojom organizátorov a partnerov hudobných festivalov. Aktívne im pomáhajú aj operátori, ktorí na revanš získavajú lukratívny priestor na reklamu a komunikáciu s potenciálnymi klientami.

25.06.2012 07:00
Grape, hudobný festival Foto:
Hudobný festival Grape
debata

Koniec júna sa už niekoľko rokov nesie v znamení hudby a aktívneho oddychu. Tisícky hudobných nadšencov majú počas letných prázdnin namierené na niekoľkodňové veľké hudobné festivaly po celom Slovensku. Mobilní operátori sa každý rok snažia aktívne zapojiť do ich organizačnej štruktúry, aby tak využili obrovský reklamný potenciál, ktorý so sebou prinášajú. Sociálne siete tvoria neoddeliteľnú súčasť pri komunikácii s budúcimi návštevníkmi. Prinášajú dobrú spätnú väzbu organizátorom pri ladení detailov, či príprave na ďalšie ročníky. Niet preto divu, že okrem oficiálnych stránok sa festivaly snažia komunikovať aj na Facebooku, Google+ či Twitteri a prinášať aktuálne informácie zo zákulisia a diania, navyše návštevníkov môžu upozorniť na sprievodné akcie partnerov a rôzne vychytávky, ktoré im uľahčia a spríjemnia pobyt pod šírim nebom.

Napríklad najväčší hudobný festival na Slovensku, Bažant Pohoda, si po dvoch rokoch vybral za hlavného partnera Orange. Ten vystriedal Telefónicu O2, ktorá sa presunula na piešťanské letisko na festival Grape. Pre návštevníkov je aj tentokrát pripravená špeciálna mobilná aplikácia dostupná tak pre smartfóny s Androidom ako aj iOS od Apple. Aplikácia brandovaná Orangeom informuje o aktuálnom programe, interpretoch, prináša technické a organizačné pokyny a možnosť poskladať si vlastný program s upozorneniami na blížiace sa vystúpenie. „Zaujímavosťou bude interaktívna mapa, ktorá priateľom vďaka prepojeniu so sociálnou sieťou Facebook umožní „spolufestiva­lovať“ – návštevník totiž bude mať prehľad o polohe svojich priateľov na festivale, a tak bude vedieť, kde ich práve môže zastihnúť,“ informuje Orange. Oproti minulým ročníkom je tak možné sledovať intenzívnejšie prepojenie so sociálnou sieťou, ktorá je ideálnym nástrojom na marketingovú komunikáciu a otvára komunikačné brány všetkým partnerom festivalu. Pre všetkých ostatných, ktorí podporovaný smartfón nevlastnia, je určený takzvaný festivalový SMS servis, ktorý informuje o počasí, dopravných informáciách, zmenách programe či upozorneniach na blížiace sa vystúpenie. Služba je dostupná u všetkých troch mobilných operátoroch. Zaujímavosťou pre návštevníkom môžu byť aj samoobslužné automaty v podobe uzamykateľných skriniek s univerzálnymi nabíjačkami dobíjanie mobilných telefónov.

Na Facebooku má najviac členov skupina fanúšikov okolo festivalu Bažant Pohoda. V týchto dňoch sa ich počet priblížil k 27 tisícom. Spriatelení užívatelia nástenku využili na predaj nevyužitých lístkov, organizátor prevažne informuje o pripravovaných akciách. Facebooková stránka festivalu Grape má vyše 12 tisíc členov. Veľký priestor na publikované informácie dostal generálny partner O2, organizátor zas odkazuje na zaujímavé videá od účinkujúcich interpretov. O niečo väčšiu členskú základňu má festival Topfest s viac ako 15 tisíc fanúšikmi. Prináša súťaže a ankety, množstvo príspevkov publikujú aj samotní užívatelia, ktorí formujú a napĺňajú obsah stránky.

debata chyba