Ani Facebook už nebude zadarmo. Za overenie účtu si začne pýtať poplatok

Ak chcete mať pri svojom mene odznak overeného používateľa, budete si za to musieť zaplatiť. Meta spúšťa nové mesačné predplatné pre Facebook a Instagram.

24.02.2023 08:00
Meta, sociálna sieť, Foto:
Ilustračné foto
debata (2)

Štatút overeného používateľa bol donedávna privilégiom, ktorému sa tešili známe osobnosti, moderátori, influenceri, novinári či politici. Modrý odznak vedľa mena na sociálnej sieti nebol len o privilegovanom statuse, ale pomáhal ľuďom odlíšiť skutočných majiteľov účtov od tých, ktorí vytvárali ich kópie s cieľom získať lajky od sledovateľov. Keď pred niekoľkými mesiacmi prišiel Twitter s nápadom, ako na overení účtu zarobiť, ľudia len krútili hlavami. Konkurenčné sociálne siete sa k niečomu podobnému nemali, no zdá sa, že ich odhodlanie nevydržalo dlho. Spoločnosť Meta oznámila, že testuje nové predplatné, ktoré používateľom Instagramu a Facebooku umožní kúpiť si odznak overeného účtu.

Novinka s názvom Meta Verified by mala fungovať podobne a modré “overené” logo na Twitteri. Meta ju plánuje v priebehu niekoľkých dní spustiť najprv v Spojených štátoch, Austrálii a na Novom Zélande. Postupne by mala byť dostupná aj pre používateľov v ostatných krajinách, a to za poplatok vo výške 11,99, respektíve 14,99 dolára. Cena je rozdielna preto, lebo sa vzťahuje na spôsob používania sociálnych sietí. Pri používaní Instagramu a Facebooku cez web má byť cena nižšia, než pri zobrazovaní značky aj v mobilných aplikáciách na Androide a iOS. Meta bude identitu overovať pomocou dokladu totožnosti. “Táto nová funkcia je o zvýšení autenticity a zlepšení bezpečnosti naprieč našimi službami,” uviedol M. Zuckerberg na margo spustenia Meta Verified.

Používatelia, ktorých účtu už dnes patria medzi overené, si nebudú musieť novinku predplácať. Modrú značku im Meta ponechá. Zároveň ju však umožní zakúpiť len používateľom starším než 18 rokov. Pre firmy zatiaľ dostupná nebude.

Klesajúce výnosy z reklamy nútia Metu hľadať ďalšie príjmy

Tento krok je čiastočne s rozpore s prísľubom ku ktorému sa M. Zuckerberg dlhodobo hlásil, a na ktorý sa Facebook na svojej domovskej stránke odvolával. Uvádzalo sa v ňom, že Facebook zostane navždy zadarmo. V roku 2019 však firma tento slogan zo svojich stránok v tichosti stiahla. Podľa niektorých odborníkov je to vraj kvôli tomu, že sociálna sieť predávajúca dáta svojich používateľov v podstate nebola nikdy zadarmo. Navyše Meta v poslednom období čelí problémom s klesajúcimi výnosmi z reklamy. Vrásky na čele jej spôsobil aj Apple, ktorý pred troma rokmi obmedzil možnosti zberu dát aplikáciami v mobile, vrátane sociálnych sietí. Facebook tak mal odrazu oveľa menej presných dát na predaj. To sa automaticky podpísalo aj na ochote inzerentov platiť veľké peniaze za cielenú reklamu, ktorá nebola ani zďaleka taká presná ako v minulosti.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Twitter #facebook #sociálna sieť #Instagram #méta