'Zabijak' Twitteru po pol roku štartuje aj v EÚ. Neskoro, ale predsa

Príchod platformy v krajinách EÚ meškal kvôli najmä reguláciám, ktorým sa musel jej prevádzkovateľ prispôsobiť. Threads, ktorý má milióny používateľov, si už môžu aktivovať aj obyvatelia Únie.

20.12.2023 08:00
Threads Foto:
Sociálna sieť Threads.
debata

Sociálna sieť Threads je po piatich mesiacoch od predstavenia dostupná už aj v krajinách Európskej únie. Meta však nedokázala využiť “momentum” a záujem o povestného zabijaka Twitteru (X) tak medzičasom opadol. Len tri týždne po predstavení M. Zuckerberg priznal, že Threads prišli o polovicu všetkých novoregistrovaných používateľov. Meta chcela s novou sociálnou sieťou osloviť najmä ľudí, ktorí sú nespokojní so zmenami na platforme X zavedenými Elonom Muskom. Twitter totiž najmä v v poslednom roku čelil veľkej kritike za netransparentné a zmätočné zmeny a prevádzkové problémy, ktoré sa podpisovali pod častú nedostupnosť služby.

V EÚ aj s malými zmenami

Keď Meta sieť Threads oficiálne spustila, aplikáciu si len v priebehu štyroch hodín do svojho mobilu stiahlo päť miliónov používateľov. Platforma čerpala výhody aj z priameho prepojenia s Instagramom, z ktorého si pri registrácii “povyťahovala” informácie o používateľovi, vrátane sledujúcich a sledovaných účtov. Paradoxne, táto funkcia neskôr začala novoregistrovaných používateľov “dráždiť,” keď si uvedomili, že ich účet na Threads je priamo previazaný s Instagramom a nie je ho možné len tak oddeliť. S príchodom Threads do EÚ však Meta tento problém čiastočne vyriešila. Teda, aspoň pre miestnych používateľov. “Používatelia v krajinách EÚ si môžu vybrať, či chcú svoj Threads profil prepojiť s účtom na Instagrame – ako všetci ostatní používatelia vo svete alebo používať Threads bez profilu na Instagrame,” dodal M. Zuckerberg vo svojom oficiálnom uvítacom príspevku na platforme.

Meta pod vplyvom európskych regulácií mení niektoré ďalšie koncepty fungovania svojich služieb. Napríklad len minulý mesiac predstavila 10 a 13 eurové predplatné pre používateľov v krajinách Európskej únie, ktoré ich zbaví reklám na Facebooku a Instagrame. Voliteľné predplatné Meta zaviedla po tom, čo jej bola udelená pokuta vo výške 390 miliónov eur za nedodržiavanie pravidiel týkajúcich sa reklám. Európsky regulátor na Metu vtedy vytiahol bič a pokutu zdôvodnil tak, že firma nemôže používateľov nútiť k odsúhlaseniu podmienok spôsobom, že platforme prenechajú voľnú ruku nad tým, ako bude ich osobné údaje spracovávať na účely zobrazovania reklám. V snahe predísť podobným problémom a drakonickým pokutám sa Meta rozhodla sprístupniť spomínané predplatné.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Twitter #facebook #sociálna sieť #Instagram #X #méta #Threads