YouTube sa dlhodobo snaží ľudí presvedčiť, aby nepoužívali nástroje na blokovanie reklám. V júli minulého roka dokonca služba oznámila, že neústupným špekulantom klepne po prstoch a umožní im pozrieť si len tri videá bez reklám. Takzvané ad-blockery, teda nástroje na blokovanie reklám, ju totiž oberajú o zisky. Kým v minulosti ad-blockery YouTube ako-tak toleroval, kvôli nárastu ich popularity sa začal zaujímať o to, ako prístup k nim sťažiť či úplne obmedziť. Zdá sa, že na to prišiel.
Najprv si služba posvietila na používateľov, ktorí mali ad-blockery nainštalované ako doplnok v prehliadači. Služba im zobrazila informačnú stránku s varovaním v znení: “Pravdepodobne používate ad-blocker. Prehrávanie videí bude pozastavené do doby, kým YouTube nebude udelená výnimka (v nastaveniach) alebo pokým nebude ad-blocker vypnutý.” Teraz YouTube pokročil v boji ďalej a zablokoval prístup mobilným aplikáciám, ktoré cez zdieľané rozhranie ponúkali sledovanie videí z YouTube bez reklám.
Aplikácie tretích strán, ktoré sľubovali videá bez reklám tak od pondelka 15. apríla prestali fungovať. Videá sa v nich nenačítajú vôbec, alebo sa používateľom zobrazí chybové hlásenie o nedostupnosti obsahu cez danú mobilnú aplikáciu. YouTube totiž zmenil pravidlá používania svojho rozhrania API, v ktorých sa vyslovene píše, že “aplikáciám tretích strán nebude umožnené vypnúť zobrazovanie reklám, nakoľko tým neumožňujú tvorcom videí získať odmenu za svoj obsah.”