Spoznajte svoje telo do najmenšieho detailu s Google Body Browser

Google sa púšťa do mnohých zaujímavých projektov. Niekedy zaujmú, inokedy nie a potom sa ich púť zväčša končí. Aktuálnou novinkou je projekt zvaný Body Browser, ktorý záujemcom umožní detailne nahliadnuť pod povrch ľudskej kože a kochať sa ľudskými orgánmi či jednotlivými stavebnými prvkami tela v 3D.

19.12.2010 07:00
Google Body Browser, telo, žily, nervy, krvný... Foto:
Aj napriek oficiálnej podpore prehliadača Chrome 8 môže byť fungovanie Body Browsera problematické
debata

Google sa púšťa do mnohých zaujímavých projektov. Niekedy zaujmú, inokedy nie a potom sa ich púť zväčša končí. Aktuálnou novinkou je projekt zvaný Body Browser, ktorý záujemcom umožní detailne nahliadnuť pod povrch ľudskej kože a kochať sa ľudskými orgánmi či jednotlivými stavebnými prvkami tela v 3D.

Projekt Body Browser bol tvorcami ohlásený len neoficiálne a jeho aktuálna verzia je len v testovacej prevádzke. To znamená, že nie všetky súčasti musia fungovať korektne a obmedzenia sa týkajú aj samotného softvéru, konkrétne internetových prehliadačov.

Potešiť sa pohľadom na svaly, kosti, krvný obeh či nervový systém sa teda môže každý, kto je dostatočne trpezlivý na to, aby prekonal prípadné problémy s kompatibilitou svojho prehliadača. Je možné, či dokonca pravdepodobné, že k tomu, aby si novinku vyskúšal, bude potrebovať inú verziu alebo dokonca iný druh prehliadača. Základným predpokladom k spusteniu online aplikácie je totiž podpora nového štandardu WebGL, ktorý je bez ďalších manuálnych úprav podporovaný len v Chrome 9 Beta.

Spustiť online aplikáciu je možné aj na aktuálnej stabilnej verzii Chrome 8, avšak je potrebné aktivovať zatiaľ stále experimentálnu podporu WebGL. Urobiť tak je možné zadaním spojenia about:flags do vyhľadávacieho poľa a ručne aktivovať položku WebGL. Štandard WebGL podporuje takisto Firefox, ale opäť len v testovacej beta verzii 4.0b, a so zadaním spojenia about:config a následnom manuálnom povolení používania WebGL (hodnotu webgl.enabled_fo­rall_sites je nutné zmeniť na True). Presný návod, spolu s odkazmi na aktuálne verzie podporovaných prehliadačov, je možné nájsť na stránkach WebGL.

debata chyba