Počítačová divízia už nebola pre spoločnosť Sony tak atraktívna ako v minulosti. Začiatkom roka sa preto rozhodla divíziu odpredať investičnému fondu Japan Industrial Partners, pričom v novovytvorenej spoločnosti si Sony ponechalo len 5-percentný podiel. Hneď po oznámení predaja sa začalo špekulovať o tom, že nový vlastník sa predsa len rozhodne značku na trhu ponechať, no počítače s ňou už bude predávať len na domácom trhu, v Japonsku.
Koniec jednej legendy, začiatok druhej?
Sony sa najmä v posledných rokoch pokúšalo notebooky so značkou Vaio predávať aj v nižších konfiguráciách a so štandardným plastovým prevedením. Prémiová výbava, odolné materiály či nadštandardná výdrž zostávali stále doménou najvyšších modelov, ktorých cena sa často pohybovala v násobkoch ceny “obyčajných” notebookov. Lacnejšie varianty navyše nedokázali obstáť v tvrdej konkurencii kórejských a čínskych značiek a pre veľkú firmu ako je Sony nemalo zmysel živť len divíziu prémiových manažérskych notebookov a ultrabookov s dvoma, nanajvýš troma dostupnými modelmi. Bolo preto len otázkou času, kedy spoločnosť z čoraz menej atraktívneho segmentu vycúva.
Pre Japonský investičný fond predstavuje značka Vaio pridanú hodnotu s množstvom lojálnych zákazníkov, ktorí sa s ňou stále identifikujú. Rozhodol sa preto vo výrobe notebookov Vaio pokračovať. Pre krátkosť času predstavil dva identické modely notebookov Vaio Pro a Vaio Fit, no tentokrát už bez loga Sony. Zachoval aj parametre, aj cenu.
Jediným, no o to zásadnejším, rozdielom sú trhy, respektíve trh, kde bude notebooky Vaio predávať. Určené budú výhradne pre konzervatívnych japonských spotrebiteľov, u ktorých je značka Vaio ako taká stále silná. Nie je vylúčené, že v budúcnosti bude notebooky ponúkať aj v Európe, no vzhľadom k miniatúrnym rozmerom súčasnej firmy s len 240 zamestnancami, nemožno očakávať zázraky. Ak ale bude dopyt, bude aj ponuka.