Značka Vaio z notebookov nezmizla. Sony však už áno

Po tom, čo sa Sony rozhodlo predať značku Vaio japonskému investičnému fondu sa na trhu objavili prvé notebooky, ktoré už logo Sony nezdobí. Vaio však zostalo ich súčasťou aj naďalej.

01.07.2014 20:00
Sony Vaio, notebook, počítač Foto:
Ilustračné foto
debata

Počítačová divízia už nebola pre spoločnosť Sony tak atraktívna ako v minulosti. Začiatkom roka sa preto rozhodla divíziu odpredať investičnému fondu Japan Industrial Partners, pričom v novovytvorenej spoločnosti si Sony ponechalo len 5-percentný podiel. Hneď po oznámení predaja sa začalo špekulovať o tom, že nový vlastník sa predsa len rozhodne značku na trhu ponechať, no počítače s ňou už bude predávať len na domácom trhu, v Japonsku.

Koniec jednej legendy, začiatok druhej?
Sony sa najmä v posledných rokoch pokúšalo notebooky so značkou Vaio predávať aj v nižších konfiguráciách a so štandardným plastovým prevedením. Prémiová výbava, odolné materiály či nadštandardná výdrž zostávali stále doménou najvyšších modelov, ktorých cena sa často pohybovala v násobkoch ceny “obyčajných” notebookov. Lacnejšie varianty navyše nedokázali obstáť v tvrdej konkurencii kórejských a čínskych značiek a pre veľkú firmu ako je Sony nemalo zmysel živť len divíziu prémiových manažérskych notebookov a ultrabookov s dvoma, nanajvýš troma dostupnými modelmi. Bolo preto len otázkou času, kedy spoločnosť z čoraz menej atraktívneho segmentu vycúva.

Pre Japonský investičný fond predstavuje značka Vaio pridanú hodnotu s množstvom lojálnych zákazníkov, ktorí sa s ňou stále identifikujú. Rozhodol sa preto vo výrobe notebookov Vaio pokračovať. Pre krátkosť času predstavil dva identické modely notebookov Vaio Pro a Vaio Fit, no tentokrát už bez loga Sony. Zachoval aj parametre, aj cenu.

Jediným, no o to zásadnejším, rozdielom sú trhy, respektíve trh, kde bude notebooky Vaio predávať. Určené budú výhradne pre konzervatívnych japonských spotrebiteľov, u ktorých je značka Vaio ako taká stále silná. Nie je vylúčené, že v budúcnosti bude notebooky ponúkať aj v Európe, no vzhľadom k miniatúrnym rozmerom súčasnej firmy s len 240 zamestnancami, nemožno očakávať zázraky. Ak ale bude dopyt, bude aj ponuka.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #notebook #Sony #Vaio #Japan Industrial Partners