Hranie hier môže vďaka virtuálnej realite získať nový rozmer

Microsoft pred rokom predstavil svoj koncept rozšírenej reality, keď na stenu v okolí displeja premietal obrazovú kulisu, ktorá reagovala na pohyby hráča. Hranie hier by však mohlo dostať nový, ešte veľkolepejší rozmer.

08.10.2014 07:00
herná konzola, xbox, kinect, hra, počítačová... Foto:
Ilustračné foto
debata

Microsoft sa netají svojimi ambíciami pri sprostredkovaní nových zážitkov z hrania. Po tom, čo priešiel s kamerou Kinect, ktorá sa medzi hráčmi stretla s nadšením, pracuje aj na ďalších konceptoch, ktoré môžu dať hraniu hier nový rozmer. Hranie hier už v budúcnosti nemusí byť nutne statické s využitím jedného, respektíve viacerých zobrazovacích jednotiek, ale hráč sa môže ocitnúť priamo v centre diania.

Hrá môže za pomoci virtuálnej reality vtiahnuť hráča do centra diania
V rámci projektu IllumiRoom Microsoft hľadá nové spôsoby rozšírenia zážitku z hrania hier. Pred rokom firma predstavila interaktívnu plochu, ktorá pomocou viacerých projekčných jednotiek premieta na stenu v okolí displeja obrazovú kulisu, ktorá sa mení podľa aktuálnej scény na displeji. Microsoft má ale v pláne posunúť hranie hier ešte o kus ďalej.

Experimentálny koncept RoomAlive má za cieľ premeniť celú izbu na jednu veľkú hraciu plochu, v rámci ktorej sa bude užívateľ aktívne zapájať do hrania hry celým svojim telom, podobne ako pri hraní hier s kamerou Kinect. Microsoft napríklad ukázal, ako bude môcť hráč zabíjať príšery náhodne zobrazené po stenách alebo ako sa môže uhýbať strelám. Spoločnosť zatiaľ nemá v pláne poskytnúť verejnosti podobné možnosti hrania hier pomocou rozšírenej reality. Pre mnohých vývojárov však môže koncept poslúžiť ako inšpirácia pri ďalšom posune celého herného priemyslu.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Microsoft #illumiroom #Hráč #RoomAlive #hranie hier #interaktívna realita