Ak Facebook navštevujete najmä kvôli videám, ktoré zdieľajú vaši priatelia, sociálna sieť vám uľahčí ich sledovanie. Facebook otestoval a onedlho aj do ostrej prevádzky zaradí nový doplnok, vďaka ktorému môže začať konkurovať Netflixu, YouTube a ďalším službám na sledovanie online obsahu.
Facebook ako platforma na tvorbu, zdieľanie a sledovanie videí
V ponuke Sledovať (z angl. Watch) sa objavia televízne seriály a videá, ktoré sledovali vaši priatelia. „Sledovanie seriálov nemusí byť pasívne. Je príležitosťou ako zdieľať vlastné záujmy a spájať ľudí, ktorí majú rovnaký vkus,“ uviedol Mark Zuckerberg na margo nového rozšírenia sociálnej siete. Naznačil tak, že užívatelia budú môcť videá nie len sledovať, ale aj komentovať alebo sa stať členom rôznych skupín.
Video platformu Facebook začal testovať už pred niekoľkými mesiacmi, no široká verejnosť sa s ňou bude môcť zoznámiť až v najbližšom období. Zuckerberg už viackrát naznačil, že platforma môže byť pre sociálnu sieť vstupenkou k tvorbe vlastného obsahu, po vzore HBO, BBC alebo Netflixu, ktoré seriály nie len vysielajú ale aj produkujú. Na druhej strane, nemožno očakávať, že z produkcie Facebooku vzídu seriály ako Domček z kariet (z angl. House of Cards) alebo Hra o tróny (z angl. Game of Thrones). Na druhej strane môže byť platforma atraktívna pre tvorcov, ktorí svoje videá umiestňujú na YouTube.
O príjmy z reklamy sa Facebook podelí s tvorcami obsahu
Nakoľko Facebook už dlhšiu dobu hľadá ďalšie miesto pre svoju reklamu, video platforma mu ho poskytne. Sledovanie seriálov z vlastnej produkcie bude aj preto pre užívateľov zadarmo, no nezaobíde sa bez krátkych reklamných blokov. Do videí zatiaľ môžu reklamy vkladať len vybraní tvorcovia. V budúcnosti by však príjem z reklamy mohol byť prístupný pre všetkých. Záleží, aký model vyplácania honorárov a podpory tvorcov si Facebook vyberie.