Videá za poplatok? Populárna sociálna sieť TikTok podľa serveru Business Insider zvažuje zavedenie poplatku za sledovanie videí. Tento poplatok by od sledujúcich vyberali samotní tvorcovia, ktorí by tak mohli svojim fanúšikom sprístupniť exkluzívny obsah. Tvorcovia si za prístup k prémiovému obsahu budú môcť od sledujúcich vyberať buď jednorazový alebo mesačný poplatok v ľubovoľnej výške, minimálne však jeden dolár.
Spoplatnením videí chce TikTok prilákať nových a zabrániť odlivu už existujúcich používateľov, ktorých sa snaží osloviť aj YouTube s prísľubom 45-percentného podielu z príjmu z reklamy. Sociálna sieť tiež pracuje na novej verzii platformy Creator Fund 2.0, prostredníctvom ktorej odmeňuje tvorcov obsahu, ktorí majú aspoň 100-tisíc sledujúcich.
Spolu so spustením platobnej brány by sa tak TikTok pridal ku konkurenčným sociálnym sieťam, ktoré už tvorcom umožňujú vyberať poplatky za doplnkový obsah. Instagram napríklad v minulom roku umožnil majiteľom účtov vytvárať a zdieľať príspevky so spoplatneným prístupom. Nedávno sa k nemu pripojil aj Twitter, ktorý si za donedávna bezplatný modrý “odznak” začal účtovať mesačný poplatok vo výške zhruba 11 eur.