Pre mnohých ľudí je množstvo reklám na internete už neúnosné. Namiesto platenia predplatného v každej službe zvlášť preto využívajú nástroje (takzvané ad-blockery), ktoré dokážu reklamy úplne zablokovať. Najčastejšie používatelia siahajú po ad-blockeroch kvôli videám na YouTube, ktoré sú preplnené reklamami. Google o tom dlhodobo vie a zdá sa, že už našiel riešenie, ako zatlačiť na tých, ktorí ho cielene oberajú o zisky. Ak použijú nástroj na blokovanie reklám, YouTube im zobrazí len tri videá a následne ponúkne aktiváciu predplatného YouTube Premium.
YouTube novú funkciu skúša len v obmedzenej prevádzke na hŕstke používateľov. Niektorí z nich sa o svoju skúsenosť podelili na diskusnom fóre Reddit a zverejnili aj ukážku toho, ako chce YouTube s previnilcami zatočiť. Ak YouTube odhalí, že v počítači je nainštalovaný ad-blocker, používateľovi zobrazí informačnú stránku s varovaním v znení: “Pravdepodobne používate ad-blocker. Prehrávanie videí bude pozastavené do doby, kým YouTube nebude udelená výnimka (v nastaveniach) alebo pokým nebude ad-blocker vypnutý.” Používatelia dostanú na výber – buď si pozrú len tri videá, znesú reklamy alebo si aktivujú predplatné bez reklám YouTube Premium.
Zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, že YouTube novinku v dohľadnej dobe pretaví do bežnej praxe. Služba už v minulosti experimentovala s viacerými netradičnými novinkami. Minulý rok vyzývala používateľov, aby si zaplatili za sledovanie videí vo vysokom 4K rozlíšení. Rovnako v minulom roku sledovala, ako používatelia zareagujú, ak im naraz spustí 11 nepreskočiteľných reklám výmenou za možnosť neprerušene sledovať video až do konca.