Rekord dosiahla upravená experimentálna súprava (dve pohonné jednotky a tri vozne) pri testovacích podmienkach. Pri takýchto vysokých rýchlostiach sa musí riešiť napríklad ošetrenie zberačov, podobne aj trakčné vedenie sa musí chrániť pred vertikálnymi vibráciami.
Testy majú pokračovať až do apríla 2007, kedy chcú francúzske železnice (SNCF) a spoločnosť Alstom, ktorá vlaky vyrába, dosiahnuť rýchlosť 560 – 570 km/h. Pokusné jazdy majú za účel zvýšiť bezpečnú pravidelnú prevádzkovú rýchlosť TGV na 360 km/h. Nový rekord by sa tak potenciálne priblížil k absolútnemu svetovému rýchlostnému vlakovému rekordu (581 km/h), ktorý drží japonská experimentálna súprava magnetického vlaku JR-Maglev MLX01
Na expresnej trati TGV Est medzi Parížom a Štrasburgom sa bežná prevádzka začne 10. júna. Expresy novej generácie TGV po nej budú pdajne jazdiť až spomínaných 350 – 360 km/h, uvádza Le Parisien. TGV tak potvrdí svoj primát najrýchlejšieho pravidelného koľajového vlaku na svete.