Freightliner je vybavený kamerami a senzormi, ktoré mu umožňujú držať sa v jazdnom pruhu, sledovať vozidlá pred sebou a tomu prispôsobiť rýchlosť a aj sledovať autá vo vedľajších pruhoch, ktoré by mu mohli vojsť do cesty. V plne automatickom režime môže vodič relaxovať alebo čítať a užívať si jazdu. V prípade problémov ho kamión vyzve, aby prebral riadenie.
„Deväťdesiat percent havárií nákladných vozidiel spôsobujú šoféri. Väčšinou kvôli únave,“ tvrdí Wolfgang Bernhard z automobilky Daimler, ktorý je šéfom divízie ťahačov Freightliner. Autonómna technológia podľa neho pomôže predchádzať nehodám najmä počas dlhých a monotónnych jázd po diaľniciach.
Systém v kamióne nazývaný Highway Pilot funguje podobne ako autopilot v komerčných lietadlách. Udržuje stanovený kurz bez zásahu vodiča, na čo využíva stereo kamery a radary na krátku aj dlhú vzdialenosť. Ide pritom o autonómne vozidlo úrovne¤3. Autá s úrovňou automatizácie¤4 už budú potrebovať len nastavenie trasy a celú cestu odšoférujú samy. Autá úrovne¤2 sú už relatívne bežné. Musia mať aspoň dva aktívne systémy na pomoc pri riadení, ako je udržovanie vzdialenosti od auta pred sebou alebo udržanie sa v jazdnom pruhu.
Pre kamión Freighliner takisto platí, že šofér si nemôže ísť zdriemnuť dozadu do kabíny ale musí sedieť na sedadle vodiča. Takisto zabezpečuje riadenie mimo diaľnice vrátane samotného opustenia diaľnice na vedľajšiu cestu. Zatiaľ autá s vyšším stupňom autonómie povoľujú v USA len štyri štáty, a to Nevada, Florida, Kalifornia a Michigan. Mnoho ďalšie však pripravujú novú legislatívu. V Európe takéto autá nie sú povolené, no automobilky pridávajú do výbavy čoraz viac automatizovaných systémov, čím sa úrovni¤3 automatizácie začínajú približovať.