Pre virtuálnu a rozšírenú realitu zatiaľ neplatí, že “tak ako prišla, tak aj odišla.” Práve naopak. Čakajú ju zlaté časy. Napovedá tomu aj snaha Facebooku vytvoriť paralelný “meta” svet za využitia virtuálnej reality, ale aj snaha mnohých ďalších technologických firiem, konkurovať mu. Pritom pojmy virtuálna a rozšírená realita nie sú vo svete žiadnou novinkou. Je tomu už takmer desať rokov, čo Google predstavil svoje futuristické okuliare Glass, ktoré za pomoci kamery a miniatúrneho projektora premietali pred oko nositeľa upravený obraz – takzvanú rozšírenú realitu. Projekt Google Glass sa však neujal a analytici sa zhodli na tom, že predbehol svoju dobu. Zdá sa, že mali pravdu. Doba virtuálnej a rozšírenej reality prichádza až teraz.
Budúcnosť v znamení virtuálnej reality
Podľa agentúry Bloomberg Google pripravuje vlastnú verziu headsetu, ktorý za pomoci kamier a displejov nositeľa presunie do virtuálneho sveta. Headset mal Apple údajne vyrobiť a v súčasnosti je už v druhej fáze validačných testov, pri ktorých je overovaná funkčnosť samotných prototypov. Ak pôjde všetko podľa plánu, verejnosti by ich mala firma predstaviť už koncom tohto roka. Apple má podľa analytikov pracovať aj na vývoji upraveného operačného systému realityOS, ktorý má headset poháňať.
Súčasťou headsetu, ktorý má byť výnimočne ľahký (na rozdiel od headsetov HTC či HP), má byť dvojica micro-LED displejov so 4K rozlíšením (rovnakých aké používajú nové MacBooky Pro), 15 optických modulov, dva hlavné procesory, Wi-Fi 6e, moduly pre sledovanie pohybu očí a senzory na sledovanie objektov a pohybov rúk. Headset takisto poslúži nielen na premietanie virtuálnej, ale aj na zobrazenie rozšírenej reality. To znamená, že užívateľ pred sebou uvidí presne to, čo by uvidel bez headsetu, avšak s doplnkovými informáciami či pridanými virtuálnymi objektami. Pred sebou napríklad môže uvidieť dinosaurov, či svoju inak prázdnu izbu zariadenú novým nábytkom.