Meta spustila predplatné pre virtuálnu realitu. Stojí 8 dolárov a zahŕňa dve hry mesačne

Spoločnosť Meta, pod ktorú patria sociálne siete Facebook a Instagram, predstavila vlastné predplatné pre virtuálnu realitu. Služba má názov Meta Quest+ za 8 dolárov mesačne ponúka prístup k dvom novým hrám mesačne.

28.06.2023 08:00
Quest Pro, headset, Facebook, Meta Foto:
Headset Quest Pro od spoločnosti Meta.
debata

Prvé technologické firmy začali koketovať s virtuálnou realitou ešte v minulom desaťročí. Neúspešne. Nedarilo sa ani konceptu rozšírenej reality, ktorému sa pokúsil vdýchnuť život Google s futuristickými okuliarmi Glass. Bolo chybou nesprávne načasovanie? Pravdepodobne áno. Aj preto si firmy na čele s Facebookom (Metou) a Apple myslia, že z virtuálnej reality môžu mať ľudia osoh až dnes, a že práve teraz je tá správna doba na vytiahnutie žolíka z rukávu. Apple tak urobil pred niekoľkými týždňami, keď predstavil svoj ultimátny a technológiami nabitý headset pre virtuálnu realitu Vision Pro. Jeho cena začína na dychberúcich 3500 dolároch, preto nemožno čakať, že okamžite dobyje svet. Stratégia Applu však bola od začiatku odlišná. Na rozdiel od konkurencie chce ľuďom ukázať svoju víziu budúcnosti, nielen cenovo prijateľný kus hardvéru, ktorý drží krok s pulzom aktuálnej doby.

Hlavným lákadlom majú byť dve nové hry mesačne

Meta na rozdiel od Apple ponúka cenovo oveľa prijateľnejší headset v niekoľkých variantoch. Verí, že práve cena hardvéru by mohla ľudí prilákať do virtuálneho sveta, do ktorého vývoja Meta investovala miliardy dolárov. Ďalším krokom, ku ktorému sa firma odhodlala je online predplatné pre virtuálnu realitu. Služba s názvom Meta Quest+ stojí 7,99 dolára mesačne (alebo 59,99 dolárov ročne) a hlavným lákadlom má byť pravidelný prístup k dvom najnovším, pre virtuálnu realitu optimalizovaným, herným titulom. Bude to stačiť? Asi nie. No Meta nemá príliš na výber.

Keď Mark Zuckerberg v roku 2021 predstavil svoj veľkolepý plán paralelného vesmíru s názvom “metaverse” – virtuálneho sveta, v ktorom by ľudia mohli žiť so svojim alter egom, ešte netušil, ako veľmi na ňom jeho firma prerobí. Len za prvé tri mesiace tohto roka vyrobila divízia zaoberajúca sa vývojom virtuálnej reality štvormiliardovú sekeru. Ani to M. Zuckerbergovi nestačí na to, aby nápad s metaverse úplne zavrhol. Práve naopak. Ešte v minulom roku firma do meta-sveta začala integrovať umelú inteligenciu, ktorá má byť podľa M. Zuckerberga naplno odomknúť jeho potenciál.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Apple #facebook #virtuálna realita #headset #méta #metaverse #Vision Pro