Amazon naučil umelú inteligenciu čítať recenzie. Sama z nich spraví 'rešerš'

Je to zaujímavá funkcia, ktorá mnohým uľahčí život. Amazon naučil umelú inteligenciu analyzovať používateľské recenzie a zobraziť len relevantný súhrn pozitív a negatív.

21.08.2023 08:00
amazon, umelá inteligencia, recenzie Foto:
Umelá inteligencia dokáže spraviť súhrn sentimentu z používateľských recenzií ku konkrétnemu produktu.

Určite sa s tým pravidelne stretávate. Chcete si kúpiť novú chladničku, pračku, televízor, mobil alebo slúchadlá, no v záplave produktov sa za krátku chvíľu stratíte. Vybrať si ten, ktorý najviac vyhovuje vašim požiadavkám, je niekedy heroický výkon, na ktorého pozadí sú hodiny a hodiny strávené čítaním najrôznejších článkov a recenzií. Zdá sa, že Amazon našiel veľmi účinný recept, ako ľudí od tejto nepríjemnej činnosti odbremeniť. Kľúčovým slovom je, ako inak, umelá inteligencia. Amazon ju naučil analyzovať všetky používateľské recenzie k danému produktu a vyrobiť z nich jednoduchý “rešerš.” Z neho sa ďalší záujemcovia dozvedia o kľúčových vlastnostiach produktu, ako aj o pozitívach a negatívach.

Keďže používateľské recenzie sa rôznia a dokumentujú najrôznejšie špecifiká produktu častokrát do najmenších detailov, umelá inteligencia bude z nich zachytávať najmä “sentiment.” To znamená, že vyzdvihne najčastejšie skloňované vlastnosti a dopíše k nim opakovanú kritiku a pochvalu. Okrem zhrnutia Amazon zoradí atribúty produktu do skupín, ako napríklad výkon, stabilita či jednoduchosť použitia. Záujemcovia si budú môcť následne prečítať len tie časti recenzií, ktoré sa týmito atribútmi zaoberajú.

Novinku Amazon ponúkne najprv zákazníkom v Spojených štátoch. Rešerš bude v pilotnej fáze zahŕňať len niekoľko kategórií produktov. Neskôr, po zdokonalení algoritmu, bude rozšírený na všetky kategórie a aj na ďalšie trhy, na ktorých firma pôsobí.

Viac na túto tému: #Amazon #umelá inteligencia #recenzie #AI